Дуже простий, але ефективний методичний прийом. Підготувавши матеріали
одного разу, ви довго пожинатиме плоди своєї працьовитості.
Світлофор — це довга смужка картону
(завдовжки 9 см, шириною 4 см), яка з одного боку обклеєна червоним папером, з
другого — зеленим. «Працює» світлофор дуже просто: під час проведення усного
опитування всі учні сигналізують учителеві, чи знають вони відповідь на питання (зелений бік — готовий відповідати, червоний — не готовий). Позитивним моментом
у цій ситуації є те, що під час проведення опитування, пасивність неприйнятна.
Хочеш — не хочеш — треба підняти картку і сказати, чи знаєш ти це питання.
Учитель пояснює учням, що, піднявши червону картку і заявивши про незнання, учень відмовляється від відповіді. Показавши зелену — будь добрий, відповідай.
Під час
проведення усного опитування можна зробити так: запросити двох-трьох (не
обов'язково сильних, але відповідальних) учнів до дошки і доручити їм роль
помічників учителя. Помічникам слід заздалегідь видати підготовлені аркуші, на
яких написані прізвища учнів і розкреслена таблиця. Роль помічників полягає в
тому, щоб на аркуші відзначати роботу конкретного учня, тобто кількість
піднятих зелених (+) і червоних (–) карток. Інтрига в тому, що клас не знає,
чиї прізвища записані на аркушах, тому працюють усі.
Через
п'ять хвилин проведення усного опитування в учителя, по-перше, є чітке уявлення,
що із запропонованого на попередньому уроці (темі), діти засвоїли добре, а до
чого варто звернутися ще раз. По-друге, помічники здають учителеві таблиці, в
яких уже підсумована кількість правильних відповідей, і вчитель чесно й
аргументовано виставляє дев'ять оцінок за усне опитування.
1. «Головні
члени речення». Українська мова. 5 клас.
Завдання: Якщо речення
має і підмет, і присудок, то учні сигналізують зеленою
смужкою, а якщо лише підмет чи лише присудок, - червоною.
1. Земними плодами
під зорями зоріє
людини подвиг (М.Ткач).
2. У ліс
дрова не возять (Нар.творч.).
3. Зима. Холоднеча. (М.Стельмах).
4. Вітер в
небі за хмарами
гониться (В.Симоненко).
5. І
знов круг мене люди
(М.Коцюбинський).
6. Тихо
строчать дощі… (Л.Костенко).
7. Вірю
в пам’ять і
серце людське (Б.Олійник).
8. І
пахне житом молодим… (А.Малишко).
2.
«Подвоєні букви
у словах іншомовного
походження». Українська мова. 5
клас.
Завдання: якщо в
словах іншомовного походження
букви подвоюються, то учні
сигналізують зеленою смужкою,
а якщо
подвоєння не відбувається, - червоною.
Бароко, клас, ванна, каса,
Голландія, тонна, вілла, апетит, алея, марокканець, грип, мадонна, територія,
сума, антена, Емма, комісія.
3.
«Правила вживання
апострофа». Українська мова. 5
клас.
Завдання:
якщо в
словах ставиться апостроф, то
учні сигналізують зеленою
смужкою, а якщо ні, - червоною.
Лук’ян, буряк, пір’я, від’їзд,
рябий, бюро, черв’як, здоров’я, тьмяний, в’юн, пів’яблука, цвях, двох’ярусний,
свято, кур’єр, рум’яний, мавпячий, морквяний, торф’яний.
4. «Написання прислівників разом, окремо». Українська мова. 7 клас.
Завдання: якщо
прислівники пишуться разом, то
учні сигналізують зеленою
смужкою, а якщо окремо, - червоною.
Без відома, зліва, потроху, на жаль, ліворуч, як слід, назустріч, абикуди, на поруки, убік, день у
день, час від часу, відтепер, по четверо, влітку, раз у раз,
щодуху, рік у рік, до
речі, як годиться, деінде.
Немає коментарів:
Дописати коментар