Українська мова. 7 клас

Тема. Написання  прислівників разом, окремо  і  через  дефіс. Закріплення  вивченого.

Мета: повторити  і  закріпити  відомості  про  прислівник; удосконалювати  навички     правильного  вживання  прислівників  в  усному  і  писемному  мовленні; формувати  вміння   використовувати  здобуті  знання  про  правопис  прислівників  на  практиці; розвивати  інформаційну  і  комунікативну  компетентності; виховувати  в  учнів  любов  до  природи.

Тип  уроку: узагальнення  і  систематизація  знань.

Обладнання:  підручник, індивідуальні  картки, кросворд.

                                                          Хід  уроку

І. Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

ІІ. Оголошення  теми  та  мети  уроку.

-          Ми  вивчили  прислівник, його  значення, морфологічні  ознаки, синтаксичну  роль, познайомилися  з  правилами  правопису.

-          Сьогодні  на  уроці  ми  закріпимо  набуті  на  попередніх  уроках  уміння  писати  прислівники  разом, окремо  і  через  дефіс.

-          А  зараз  «перенесемося»  на  деякий  час  в  іншу, ділову  сферу. Це  вже  не  клас, а  ділові  люди, члени  різних  банків. Банки  у  нас  не  звичайні, вони  є  філіалами  Національного  банку  знань  України. Давайте  познайомимося  з  ними.

( Учні  представляють  назву  банку, девіз, під  яким  він  працює, емблему).

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань  учнів.

1.      Фронтальне  опитування.

-          Кожний  банк  має  свій  капітал, але  не  завадить  заробити  ще  трохи. Знання – ось  ваш  капітал.

( За  кожну  правильну  відповідь  500 грн.  на  рахунок  банку).

-          Що  називається  прислівником?

-          На  які  питання  вони  відповідають?

-          Що  означає  прислівник? Наведіть  приклади.

-          На  які  групи  за  значенням  поділяються  прислівники?

-          Назовіть  способи  творення  прислівників. Наведіть  приклади.

-          Коли  прислівники  пишуться  через  дефіс?

-          А  коли  разом?

-          В  яких  випадках  прислівники  пишуться  окремо?

-          Яку  синтаксичну  роль  виконують  прислівники  в  реченнях?

-          Отже, наші  банки  заробили  перший  капітал.

ІV. Тренувальні  вправи.

-          Продовжуємо  заробляти  гроші. Виконуючи  завдання, член  банку  буде  отримувати  певну  оцінку, яка  відповідає  певній  кількості  грошей. Наприкінці  уроку  ми  підрахуємо, який  банк  попрацював  найкраще, тим  поповнив  Національний  банк  знань  України.

1.      Вибірковий  диктант. ( Виконує  весь  клас).

-          Випишіть  прислівники.

Сьогодні, коли  технічний  прогрес  вкоротив  відстані, будь-яка  тварина  є  нашим  близьким  сусідом  і  її  доля – цілковито  в  руках  людини. Лише  тепер  більш-менш  чітко  усвідомлюємо: без  природи  не  можемо  ніяк  обійтися  хоча  б  тому, що, повсякчас  змінюючи  природу, людина  продовжує  в  ній  жити. Від  того, як  поставиться  до  тварин – братів  своїх  менших – найсильніша  на  землі  істота, залежатиме  багатство  чи  бідність  олюдненої  природи  майбутнього.  (З  газети).

2.      Робота  за  картками. (Під  час  вибіркового  диктанту).

КАРТКА1. Виписати  з  прислів’їв  прислівники. Пояснити  їх  правопис.

1)    Добре  скрізь, а  вдома  найкраще.

2)    Не  герой  той, сину, хто  безглуздо  згинув.

3)    Вчитися  важко, зате  потім  легко.

4)    Скупий  двічі  платить, а  ледачий  двічі  робить.

5)    Лиха  новина  на  крилах  літає, а  добра  ледве-ледве  шкутильгає.

6)    Влітку  дров  не  припасеш – мерзнутимеш  взимку.

КАРТКА2. Списати, розкриваючи  дужки. Пояснити  написання  прислівників.

    Будь (як), будь (де), будь (коли), коли (небудь), як (небудь), хтозна (звідки), хтозна (коли), казна (як), казна (де).

   По(новому), по(українському), по(моєму), по(перше), по(геройськи), по(братньому).

КАРТКА3. Списати, розкриваючи  дужки. Підкреслити  прислівники.

    Йти  (на)  зустріч  гостям; прийти  (на)  зустріч  випускників; зібратися  (у) п’ятьох; (у) п’ятьох  друзів; зібратися  (в) купі; (в)  купі  піску; (до) дому  батьків; приносити  (до) дому; (в) друге  вікно; зачитувати (в) друге.

-          Підведемо  підсумки. Кожний  банк  заробив …

12б. -  60000грн.

11б. -  50000грн.

10б. -  40000грн.

9б. -    30000грн.

8б. -    20000грн.

7б. -    10000грн

6б. -    8000грн.

5б. -    6000грн.

4б. -    5000грн.

3.      Творча  робота.

-          Утворіть  з  кожної  групи  наведених  складів  і  запишіть  прислівники, що  пишуться  разом, окремо, через  дефіс.

Ве, не, ло, се;  но, не, руш, по;  я, де, кий;  ків, ськи, бать, по;  пер, по, ше;  будь, не, де;  у, рік, рік;  чі, до, ре;  у, раз, раз.

4.      Робота  з  підручником.

Ознайомлення  учнів  з  порядком  розбору  прислівників.

5.      Практична  робота.

Розберемо  прислівники  невесело, по-перше, де-небудь.

-          Наші  банки  заробили …

6.      Гра  «Східці».

-          Запишіть  прислівники, в  яких  перед  я, ю  пишеться  нн.

.  .  .  ння

.  .  .  .  ння

.  .  .  .  .  ння

.  .  .  .  .  .  нню

.  .  .  .  .  .  .  нню

7.      Синтаксичний  розбір  речення.

-          Розібрати  речення. Визначити  синтаксичну  роль  прислівників.

1)    Сонце  піднімається  вгору, немилосердно  по-жнив’яному  пече.

2)    А  сонце  дедалі  все  вище  підпливало.

3)    Здалеку  йшла  на  село  хмара  куряви.
- Підведемо підсумки. Найбільшу кількість грошей заробив банк ...

V. Підсумок  уроку.

-  З  якою  метою  в  мовленні  вживаються  прислівники?

VІ. Домашнє  завдання.

  Напишіть  твір-мініатюру, використовуючи  прислівники, на  тему «Брати  наші  менші».

Немає коментарів:

Дописати коментар